6 ramadhan

tak sangka cepat sgt masa berlalu....


ari ni, dah hari ke-6 umat islam berpuasa,... So that's mean lebeh-kurang 20hr kami sekeluarga akan pulang ber-hari-raya. Semoga hari Lebaran kali ini memberi kebahagian, dan yang paling penting.. sy nak keluarga saya bersatu kembali............

Sejak 2menjak ini, pelbagai 'benda' yang terpaksa kami hadapi.. yang paling teruk adalah saya... Mungkin sifat/perangai saya Lebih Kurang Arwah Ma....

Saya jenis org yg cepat risau akan sesuatu. Ntahlah, sedaya upaya saya untuk menangani perangai itu. Jika itu berlaku, sure sy xleh tidur.. Paling penting, sy tak boleh dibebani oleh sesuatu... Tension jugak dengan ini semua. Namun, Alhamdullilah, kini saya boleh menghadapinya dengan mengamalkan doa yang selalu saya baca...

Insya Allah, sekarang saya banyak berfikiran positif. thanks to my lovely hubby. dialah yang banyak mengajar saya.. Terharu...

Saya amat rindukan belaian seorang ibu.....

Setelah hampir 6tahun, arwah Ma pergi menghadap ILLAHI, kini sy betul2 terasa 'kosong'.... Saya perlukan seorang ibu yang amat memahami saya, mendengar masalah saya, memeluk saya bila sy memerlukan....
Saya rindukan semua itu.....

Arwah Ma, meninggalkan kami semua pada ketika itu 22 ramadhan.. bersamaan 25 Oktober 2005... Bayangkan  perasaan saya ketika itu.........
lagi 8 hari menjelang Aidilfitri...
baju raya arwah pom dah siap dijahit.
Namun, tanpa sempat dipakai............
Al-fatihah....


oleh kerana itulah, setiap ramadhan menjelma...
perasaan lain menyelubungi saya.. seperti semalam semua ini berlaku..
Ya Allah, tempatkan Arwah Ma disisi umat2 yang terpilih.... amin.....



Walau apapun terjadi kini,
saya harus tabah menghadapinya ..
saya harus kuat!!

Sbb....

Saya juga baru kehilangan seorang lagi ibu saya iaitu ibu mertua...
Arwah Mama...
perginya tanpa disangka2... Masih lagi saya ingat, seminggu sebelum pemergiannya menghadapi Ilahi kami sempat menemuinya di kampung..
memang tiada sebarang perubahan yang saya tengok. Seperti biasa Arwah Mama tetap melayan saya seperti anak beliau sendiri... Saya amat rindukan Arwah Mama seperti mana saya merindui Arwah Ma....
kadang-kadang saya berfikir, kenapalah orang-orang yang saya amat sayangi perlu meninggalkan saya secepat ini...

Ya Allah, saya bukan nak merungut, tapi sekadar berfikir...............
Al-Fatihah utk orang-orang yang saya sayangi......

Comments

Popular Posts