Terima Kasih atas Segalanya...







Bila berkawan, pelbagai kerenah terpaksa kita hadapi.. Kadangkala, amat sukar sekali untuk mencari seseorang yang benar2 jujur dan telus dlm persahabatan. Bagi saya, seseorang sahabat tinggi nilainya.. susah-senang diharungi bersama..
Tapi kini,

kadangkala saya sendiri terkeliru nak memilih sahabat yang macam mana.. Semuanya dirasakan bertopeng. Mengapalah nasib saya bertimpa2? Apa salah saya?Sesungguhnya, saya nak berkawan dengan semua orang. Tiada guna nak bergaduh2 dan berpaling tadah.

Mengapa ramai orang suka mengambil kesempatan di atas kelemahan saya? Apabila saya baik dengan seseorang, tidak semestinya orang itu perlu 'tikam' saya....

Ya Allah,
saya amat2 sayangkan kawan-kawan saya...
Lindungilah saya daripada mereka2 yang mengkhianati saya. Saya x sanggup nak hadapi semua itu...


Buat sesiapa yang pernah/kini dan ingin menjadi kawan saya...
Saya ingin meminta maaf atas segalanya. Saya harap kiter sentiasa dirahmati. Dan kalaula, saya pernah melukai hati kamu samada sedar atau tidak.. SAYA MINTA MAAF...
Mungkin selama ini kiter mendengar cakap-cakap orang lain, tanpa mendengar penjelasan dari semua pihak.  Saya berharap kita dapat menjadi kawan selama-lamanya.Saya tidak mengharapkan semua orang menyukai saya, sebabb saya x berupaya untuk mengikut kemahuan dan telunjuk semua. Semoga kita sentiasa dirahmati dan diberkati oleh-Nya.

Doa saya....

1) Buat seseorang....
Saya ingin maklumkan disini... Saya x pernah berdendam dengan awak...... Saya tidak pernah iri hati dengan jawatan awak.. Walaupun kita sebaya.. Saya hormat awak sepertimana yang lain2. Saya tak nak gaduh2 dengan awak... Saya nak jadik kawan baik awak... Saya nak kita bersama-sama seperti dulu...


2) Buat 'Si Lalang'....
Sudah2lah awak mengkhianati saya.. Saya tidak suka... dahlah awak suka 'kikis' saya.. suke buat muka2 kesian.. Geram saya.. Awaklah manusia lalang. sekejap di sini, sekejap di sana.. awak igt saya ni aper?? takpelah, saya harap awak berubah. dan dilindungi-Nya selalu....


3) Buat BFF saya...
Terima kasih atas nasihat dan tunjuk ajar saya dalam mencari-cari sahabat sejati. Sesungguhnya saya banyak berlajar dari semua ini. Saya doakan semoga persahabatan kita berkekalan sepanjang hayat kita... 
Ameen....

Comments

Post a Comment

Popular Posts