Atkins Diet

Actually,
Aku dah amalkan atkins ni since 21 Oktober 2013
Sehingga kini Alhamdulillah dah turun almost 15kilos.
Syukur sgt2. Sebenarnye, diet ni x susah pun.. just kena limitkan karbo yg kita amek seharian. Mcm 1st induction. Iaitu fasa pertama, karbo perlu limit to 20g je.. which is, no nasi, no bihun, no mknan bertepung, no spegheti. Alhamdulillah. Sepanjang 2bulan ni tak teringin pun nak amek karbo. Just mkn lauk2 or telur n sayuran.
Menu2 yg aku praktik-kan sehingga kini :
Breakfast : telur+lada hitam. Dadarkan + letak 1 keping cheesedale
Lunch : 1 ekor ikan bakar/ayam goreng/daging blackpepper + sayuran
(Kadang2 makan je steak or chicken chop. Tp kena berhati2 dgn karbo yg tersembunyi. Yakni, sos steak or tepung yang menyaluti chicken chop. Korang kena pandai2 la kira sendiri ehh)
Dinner : biasanya yg lite2 je. Sup Sayur or Sup Ayam or kalu malas goreng je telur.
Menu tu kenalah pelbagaikan. Insha Allah, tak kan jemu. Macam telur tu klu jemu jgn mkn hari2. Hehehe. Dan kalau korang nak cepat turun, puhless jgn amek processing food. Contohnya, sosej@dagingbeger@nugget or seangkatannya.  Biarpun, kat packaging tulis karbo sikit2 je.. jgn percaya. Just MAKAN je CLEAN FOOD. In Sha Allah.
Sambil2 tu korang tgklah menu2 yg sempat aku masak. Kang nak resepi just emel je. Kalau rajen aku tulis ehh..
Oklah..
♡ u,
Pza
Ala2 Pizza, base daripada telur je.
Telur dadar cicah sambal sardin (aku selamba je tak clean diet di sini! jgn tiru aku)
Kebab daging, aku kurenggg sket. tapi en. suami suka sangat2.
tengok, baju lama2 dah boleh pakai balikk!!! 
Salad Telur (gune mayonis Kewpie)
Grilled Chiken ( yang ni aku paling-paling suka. best sgt + senang je. ayam perap dgn blackpeper. then bakar, dah nak masak tabur cheese. yummy!!!

Comments

Popular Posts